Wild Turkey 8 Year Old101 Proof Bourbon

Wild Turkey 8 Year Old101 Proof Kentucky Straight Bourbon Whiskey
Wild Turkey
8 Year Old
101 Proof
Jestem już niemal w 100% pewny, że światem rządzi przypadek, czy raczej zaskoczenie. Tak było z jedną jedyną butelką Jack Daniel’s Single Barrel na półce w jednym z marketów.

Tym razem będąc w Bielsku zajrzałem do niewielkiego sklepiku by sprawdzić czy jest tam jeszcze Jameson Rarest Vintage Reserve.  Kiedy już miałem odejść z kwitkiem wskazano mi najniższą półkę. Bażant! Mało nie krzyknąłem i nie podskoczyłem do góry na widok bourbona Wild Turkey 8 Years Old 100 Proof.

Nie rozumiem dlaczego Grupa Campari, będąca właścicielem destylarni produkującej ten zacny Kentucky Straight Bourbon Whiskey, nie rozpocznie dystrybucji na terenie Polski*.

Co charakteryzuje i wyróżnia Wild Turkey 8 YO 101 od całej rzeszy równie wyjątkowych bourbonów? Przede wszystkim swój własny styl i wyjątkowy aromat. W chwili butelkowania jego moc wynosi 50,5% Przy tym nic nie umyka nam z jego prawdziwego oblicza.

Na etykiecie charakterystyczny bażant. Znalazł się tam ku pamięci ulubieńców tego trunku, którzy brali udział w corocznym polowaniu na te ptaki. Butelka o pojemności 0,7 litra zamknięta jest korkiem. Barwa mocna, ciemno bursztynowa, wyrazista.

Pierwsze zbliżenie nosa i poszukiwanie w pamięci tego wyjątkowego zapachu. W końcu olśnienie - wiśnie w czekoladzie! Mocna woń przenika do nozdrza. Wreszcie łyk. Mocny zapach wsiąka w język. Uczucie przyjemnego ciepła, z polotem goździków.

Wild Turkey 8 YO 101 to niezależna wyjątkowość, wyraziście prawdziwa. Niezwykła podróż w przeszłość do czasów przed prohibicją. Magia, która jest częścią składową tego szlachetnego bourbona.
___
Alkohol szkodzi zdrowiu
Tekst archiwalny z 24.04.2012 r.
*- bourbon w nowej etykiecie jest już ogólnie dostępny na terenie Polski

Popularne posty